Gužva na nebu! Čak 50 letjelica u zraku tokom mimohoda, evo što će raditi
Na dan vojnog mimohoda bit će gužva i u zraku – na nebu će biti gotovo 50 različitih vrsta letjelica. Da pilote nije bilo teško motivirati, Ivani Pezo Moskaljov otkrio je brigadir Damir Barišić, zapovjednik zrakoplovnog postroja koji drži u rukama sve konce nimalo jednostavnog zadatka.

Što ste sve zamislili za vojni mimohod, pretpostavljam da ni brzine ni adrenalina neće nedostajati?
“Što se tiče letačkog dijela bit će atraktivno, brzo, dinamično, bit će velik dio zrakoplova u zraku – gotovo 50. Rutom mimohoda od Vukovarske do Savske prolazit će čak 13 različitih tipova letjelica u 15 formacija na visini od 150 metara iznad terena u rasponu brzine od 160 do 600 kilometara na sat! Mislim da će biti stvarno zanimljivo.
Bit će poprilična gužva u zraku?
Bit će. Zrakoplovstvo se priprema na specifičan način, provodimo redovne svakodnevne zadaće i okviru njih se pripremamo za letački dio mimohoda. Ono što će nama biti najizazovnije organizirati sve te zrakoplove na dan samog mimohoda jer se mi nećemo ni sastati do same provedbe mimohoda. Izazovno, ali da je bilo i prošli tjedan mi smo spremni.
Gotovo cijela eskadrila Rafala bit će u zraku, hoće li ijedan ostati prizemljen?
Hoće sigurno, jer zrakoplovstvo ima pričuvu na zemlji i mi provodimo sve redovne zadaće dežurstva i pripravnosti koje imamo, tako da to ostaje svakako.
Što je motiviralo pilote koji sudjeluju u zračnom programu, da li ih nešto posebno gura?
Posebne motivacije ne treba. Mislim da je manje dostupnih kabina, nego onih koji žele biti u zraku. Gotovo 80 pilota će sudjelovati u proslavi obilježavanja. Još nekoliko stotina zrakoplovaca je tu – osiguravaju da se to letenje provede na kvalitetan način provede. Od zrakoplovne tehnike do časnika za navođenje!
Koliko je ovaj zadatak za pilote teži u odnosu na svakodnevne zadaće koje obavljaju?
Rekao bih da su svakodnevne zadaće kompleksnije u letačkom smislu, ali ovaj dan će nositi velike emocije kad su u pitanju posade i ono što smo rekli, organizacija letenja da se sve provede na maksimalno siguran način.
S obzirom da ste bivši vođa Krila Oluje koliko je za vas ovaj zadatak koji koordinirate sa zemlje emotivan?
Prije 20 godina bio sam jedan od četiri pilota koji su predstavili Krila Oluje iznad Knina, prije 10 godina vodio šestorku na istoj ovoj ruti iznad Vukovarske. Danas kao zapovjednik zrakoplovnog postroja iznimna je čast . Naravno da bih kao i svi piloti volio biti u kabini, ali je posebna privilegija biti i u ovoj ulozi.
Objavljeno 25. srpnja 2025. godine | DNEVNIK.hr | Autor: Ivana Pezo Moskaljov