Foto: Arhiva MORH/ F. Klen

Iz medija: Ministar Anušić o raskidu ugovora s Brodosplitom: “Cijena je bila previsoka, a brodovi su naši!”

Idemo dalje u pravnu borbu za preuzimanje tri obalna ophodna broda i nastavak izgradnje po povoljnijim cijenama u nekim drugim brodogradilištima, ističe Anušić

Potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar obrane Ivan Anušić komentirao je aktualnu situaciju s obalnim ophodnim brodovima i naglasio važnost zaštite interesa Republike Hrvatske.

Naime, predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak raskinuo je ugovor s Ministarstvom obrane o gradnji obalnih ophodnih brodova.

Ministar je rekao kako je glavni razlog ovoga poslovnog poteza Tomislava Debeljaka visoka cijena: “Ministarstvo obrane je prije nekoliko mjeseci započelo pregovore s Brodosplitom o preostala tri obalna ophodna broda koja se nalaze u brodogradilištu, a koja su na oko 30 do 40 posto završenosti. Onda dolazimo do problema, a taj se problem zove cijena.”

Objasnio je kako su dvije neovisne institucije procijenile ostatak radova cijenom koja se za 20 milijuna eura razlikuje od onoga što traži vlasnik Brodosplita Tomislav Debeljak.

“Bilo je jasno da ćemo mi taj ugovor raskinuti, no ugovor je u međuvremenu raskinuo Tomislav Debeljak”, rekao je Anušić i dodao kako je Debeljakovo raskidanje ugovora poslovni potez i taktika.

U tom kontekstu, ministar je naglasio kako će štititi interese Ministarstva obrane i Republike Hrvatske: “Svakako bismo i mi raskinuli ovaj ugovor. Ta cijena bila je previsoka, dovodilo bi se u pitanje zašto smo to napravili, da nismo bili spremni. Moramo štititi interese Ministarstva obrane i interese države! Potpisivanje bi bilo na štetu Ministarstva obrane, Vlade Republike Hrvatske i državnog proračuna.”

U ovom slučaju Ministarstvo obrane zastupa Državno odvjetništvo. Anušić je najavio nastavak projekta izgradnje preostalih obalnih ophodnih broda te istaknuo: “Sve je transparentno. Preuzet ćemo brodove koji su u našem vlasništvu te nastaviti projekt izgradnje preostalih obalnih ophodnih brodova. Idemo dalje u pravnu borbu, prije svega za preuzimanje ta tri broda i nastavak izgradnje ta tri broda po povoljnijim cijenama u nekim drugim brodogradilištima u Hrvatskoj.”