Glavni borbeni sustavi i naoružanje

Ophodni brodovi klase “Mirna”

Ophodn brod„ŠOLTA” (OB-02) | Foto: Arhiva: MORH

 

Ophodni brodovi “ŠOLTA” (OB-02) / “CAVTAT” (OB-03) / “HRVATSKA KOSTAJNICA” (OB-04)

Izgrađeni su u brodogradilištu “Kraljevica” od 1983. do 1985. godine. Do 2008. u sastavu su Flote HRM-a, kada preustrojem HRM-a prelaze u sastav Obalne straže RH.

Namjena broda:

  • topničko djelovanje po ciljevima u zraku, po manjim i slabije zaštićenim površinskim brodovima te po ciljevima na kopnu,
    • samostalno ili združeno djelovanje tijekom provedbe tradicionalnih borbenih zadaća na moru,
  • operativno izviđanje,
  • potpora civilnim institucijama u slučaju prirodnih i tehničko-tehnoloških nesreća,
  • traganje i spašavanje.

TT značajke broda:

  • Klasa: Mirna
  • Brodogradilište: Kraljevica, Republika Hrvatska
  • Istisnina: 139 tona
  • Duljina/ širina/ gaz: 32,04 m / 6,75 m / 2,80 m
  • Pogon: 2 S.E.M.T. Pielstick 12 PA 4 V 200 VGDS
  • Brzina: 23 čvorova
  • Doplov: 380 NM pri brzini od 18 čvorova
  • Autonomnost: 8 dana

Naoružanje:

  • pramčani top Bofors, 40 mm
  • 2 x strojnica 12,7 mm M2, HB Browning

Obalni ophodni brodovi klase “Omiš”

Obalni ophodni brod OMIŠ (OOB-31) | Foto: HRM/ Z. Matošin

Obalni ophodni brodovi “OMIŠ” (OOB-31) / “UMAG” (OOB-32)

Izgrađeni su u brodogradilištu specijalnih objekata (BSO) Split u periodu od 2018. do 2025. godine. Od uvođenja u operativnu uporabu nalaze se u sastavu Obalne straže RH.

Namjena broda:

  • topničko djelovanje po ciljevima u zraku, po manjim i slabije zaštićenim površinskim brodovima, te po ciljevima na kopnu,
  • borbena i logistička potpora desantnim i drugim akcijama HRM-a u međuotočnom području,
  • samostalno ili združeno djelovanje tijekom provedbe tradicionalnih borbenih zadaća na moru,
  • sudjelovanje u akcijama evakuacije i spašavanja u uvjetima prirodnih katastrofa i drugih izvanrednih situacija,
  • traganje i spašavanje.

TT značajke broda:

  • Klasa: Omiš
  • Brodogradilište: Brodogradilište specijalnih objekata Split, Republika Hrvatska
  • Istisnina: 269 tona
  • Duljina/ širina/ gaz: 43,50 m / 8,00 m / 2,48 m
  • Pogon: 2 x Caterpilar 3516C, 2 x 2525 kW
  • Brzina: 28 čvorova
  • Doplov: 1000 NM pri brzini od 15 čvorova
  • Autonomnost: 10 dana

Naoružanje:

  • pramčani top Aselsan SMASH MK44, 30 mm
  • 2 x strojnica 12,7 mm M2, HB Browning
  • 4 x LPRS (Strela, Igla)

Ophodni brod “FAUST VRANČIĆ” ( OB SB-73)

Ophodni brod FAUST VRANČIĆ ( OB SB-73) Foto: HRM/ Z. Matošin

Izgrađen je 1976. u Beogradu pod oznakom PS-12 “Spasilac”. U studenom 1995. ulazi u sastav Flote HRM-a, a od 2008. brod je u sastavu Obalne straže RH.

Namjena broda:

  • samostalno ili združeno djelovanje tijekom provedbe tradicionalnih borbenih zadaća na moru,
  • operativno izviđanje, zaštita suverenosti, suverenih prava i provedba jurisdikcije RH,
  • potpora civilnim institucijama u slučaju prirodnih i tehničko-tehnoloških nesreća,
  • traganje i spašavanje.

TT značajke broda:

  • Klasa: Spasilac
  • Brodogradilište: “Tito” Beograd, Republika Srbija
  • Istisnina: 1590 tona
  • Duljina/ širina/ gaz: 55,47 m / 12,05 m / 3,88 m
  • 2 x Burmeister & Wain (2 x 2170 KS)
  • Brzina: 12 čvorova
  • Doplov: 6000 NM
  • Autonomnost: 15 dana

Naoružanje:

  • 2 x top 20/1 mm M71
  • 2 x strojnica 12,7 mm M2, HB Browning

Ophodni brod “ANDRIJA MOHOROVIČIĆ” (OB ŠB-72)

Obalna straža Republike Hrvatske provela je vojnu vježbu s bojnim gađanjem ‘Prstac 22’ u akvatoriju srednjeg Jadrana na vojnom poligonu kod otoka Žirje, 26. i 27. travnja 2022. godine| Foto: MORH/ M. Čobanović

Izgrađen je 1971. u Gdansku pod oznakom PH-33 “Moma”. Od siječnja 1994. služi kao školski brod HRM-a, a od 2008. brod je u sastavu Obalne straže RH.

Namjena broda:

  • samostalno ili združeno djelovanje tijekom provedbe tradicionalnih borbenih zadaća na moru,
  • operativno izviđanje, zaštita suverenosti, suverenih prava i provedba jurisdikcije RH,
  • potpora civilnim institucijama u slučaju prirodnih i tehničko-tehnoloških nesreća,
  • traganje i spašavanje.

TT značajke broda:

  • Klasa: Moma
  • Brodogradilište: “Stocznia Polnocna” Gdansk, Republika Poljska
  • Istisnina: 1540 tona
  • Duljina/ širina/ gaz: 73,30 m / 11,20 m / 3,58 m
  • 2 x Zgoda-Sulzer 6TD48
  • Brzina: 12 čvorova
  • Doplov: 9000 NM pri brzini od 11 čvorova
  • Autonomnost: 35 dana

Naoružanje:

  • 2 x top 20/1 mm M71
  • 3 x strojnica 12,7 mm M2, HB Browning

Pomoćna desantna splav (PDS-713)

Pomoćna desantna splav (PDS-713) | Foto: HRM

Izgrađena je u brodogradilištu “Uljanik” u Puli 1956. godine. U rujnu 1991. stavljena je pod nadzor HV-a. Do 2019. bila je u sastavu Flote HRM-a, kada ulazi u sastav Obalne straže RH.

Namjena broda:

  • prevoženje motornih vozila,
  • prevoženje naoružanja i vojne opreme,
  • prevoženje mornaričko pješačkih postrojbi,
  • logistička potpora manjim brodovima,
  • prevoženje različitih vrsta tereta.

TT značajke broda:

  • Brodogradilište: “Uljanik”, Pula, Republika Hrvatska
  • Istisnina: 159 tona
  • Duljina/ širina/ gaz: 30,84 m / 14,05 m / 1,10 m
  • 2 x dizel motori Isuzu (max 279 kW, trajno 250 kW)
  • Brzina: 7,5 čvorova
  • Doplov: 650 NM
  • Autonomnost: 5 dana

Motorna barkasa “KRASNICA”

Motorna jedrilica ZRINKA | Foto: Arhiva HRMIzgrađena je 1995. u brodogradilištu “Punat” na otoku Krku. Do 2019. bila je u sastavu Flote HRM-a, kada ulazi u sastav Obalne straže RH.

Namjena broda:

  • prevoženje naoružanja i vojne opreme,
  • prevoženje mornaričko pješačkih postrojbi,
  • prevoženje različitih vrsta tereta mase od 4 do 6 tona,
  • prevoženje putnika.

TT značajke broda:

  • Brodogradilište: “Punat”, otok Krk, Republika Hrvatska
  • Istisnina: 57,09 tona
  • Duljina/ širina/ gaz: 22,87 m / 5,50 m / 1,73 m
  •  2 x 214 kW (MTU 10V 183 AA61)
  • Brzina: 11,5 čvorova
  • Doplov: 400 NM
  • Autonomnost: 7 dana

Motorni gliseri “Ciera 1 i 2″

Izgrađeni su 1998. u Sjedinjenim Američkim Državama. Do 2019. bili su u sastavu Flote HRM-a, kada ulaze u sastav Obalne straže RH.

Namjena broda:

  • prevoženje putnika,
  • prevoženje VIP gostiju.

TT značajke broda:

  • Istisnina: 4 tone
  • Duljina/ širina/ gaz: 8,53 m / 3,50 m / 0,91 m1 x dizel YANMAR 6lpa-stzp (188 kw-255 hp)
  • Brzina: 22,0 čvora
  • Doplov: 200 NM

Motorna jahta “ČISTA VELIKA”
Izgrađena je 1991. u brodogradilištu “Punat” na otoku Krku. Do 2019. bila je u sastavu Flote HRM-a, kada ulazi u sastav Obalne straže RH.

Namjena broda:

  • prevoženje VIP gostiju.

TT značajke broda:

  • Brodogradilište: “Punat” o. Krk, Republika Hrvatska
  • Istisnina: 15 tona
  • Duljina/ širina/ gaz: 14,50 m / 4,27 m / 0,98 m
  • 2 x dizel (175 kW)
  • Brzina: 14 čvorova
  • Doplov: 250 NM
  • Autonomnost: 3 dana

Motorna jedrilica “ZRINKA”

Motorna jedrilica ZRINKA | Foto: HRM

Izgrađena je 1994. u brodogradilištu “ELAN” u Begunju (Slovenija). Do 2019. bila je u sastavu Flote HRM-a, kada ulazi u sastav Obalne straže RH.

Namjena broda:

  • jedrenje,
  • prevoženje VIP gostiju.

TT značajke broda:

Tip: Elan 431

Brodogradilište: “Elan” Begunje, Republika Slovenija

Istisnina: 12 tona

Duljina/ širina/ gaz: 13,45 m / 3,80 m / 2,0 m

1 x dizel (50 KS)

Brzina: 8,0 čvorova

Doplov: 80 NM

4 x GB “MODRULJ”

Gumene brodice MODRULJ | Foto: HRM/ Z. Matošin

Gumene brodice “MODRULJ” (201/202/203/204) izgrađene su u Puli u brodogradilištu “Olimp Nautika d.o.o.” tijekom 2020. i 2021. i od tada se nalaze u sastavu Obalne straže RH.

Namjena broda:

  • zaštita prava i interesa RH na moru,
  • traganje i spašavanje,
  • nadzor morskog ribarstva

TT značajke broda:

  • Broj putnika: 10 za jednodnevnu plovidbu
  • Istisnina: 10 tona
  • Duljina/ širina/ gaz: 11,66 m / 4,20 m / 0,8 m
  • Pogon: 2 x CATERPILLAR C7.1, jet propulzija CASTOLDI JET 284 CT
  • Doplov: 250 NM
  • Brzina: max 40 čvorova, ekonomična 27 čvorova
  • Posada: 2 člana (dočasnik i mornar)