Glavni borbeni sustavi i naoružanje
Ophodni brodovi klase “Mirna”

Ophodni brodovi “ŠOLTA” (OB-02) / “CAVTAT” (OB-03) / “HRVATSKA KOSTAJNICA” (OB-04)
Izgrađeni su u brodogradilištu “Kraljevica” od 1983. do 1985. godine. Do 2008. u sastavu su Flote HRM-a, kada preustrojem HRM-a prelaze u sastav Obalne straže RH.
Namjena broda:
- topničko djelovanje po ciljevima u zraku, po manjim i slabije zaštićenim površinskim brodovima te po ciljevima na kopnu,
• samostalno ili združeno djelovanje tijekom provedbe tradicionalnih borbenih zadaća na moru, - operativno izviđanje,
- potpora civilnim institucijama u slučaju prirodnih i tehničko-tehnoloških nesreća,
- traganje i spašavanje.
TT značajke broda:
- Klasa: Mirna
- Brodogradilište: Kraljevica, Republika Hrvatska
- Istisnina: 139 tona
- Duljina/ širina/ gaz: 32,04 m / 6,75 m / 2,80 m
- Pogon: 2 S.E.M.T. Pielstick 12 PA 4 V 200 VGDS
- Brzina: 23 čvorova
- Doplov: 380 NM pri brzini od 18 čvorova
- Autonomnost: 8 dana
Naoružanje:
- pramčani top Bofors, 40 mm
- 2 x strojnica 12,7 mm M2, HB Browning
Obalni ophodni brodovi klase “Omiš”

Obalni ophodni brodovi “OMIŠ” (OOB-31) / “UMAG” (OOB-32)
Izgrađeni su u brodogradilištu specijalnih objekata (BSO) Split u periodu od 2018. do 2025. godine. Od uvođenja u operativnu uporabu nalaze se u sastavu Obalne straže RH.
Namjena broda:
- topničko djelovanje po ciljevima u zraku, po manjim i slabije zaštićenim površinskim brodovima, te po ciljevima na kopnu,
- borbena i logistička potpora desantnim i drugim akcijama HRM-a u međuotočnom području,
- samostalno ili združeno djelovanje tijekom provedbe tradicionalnih borbenih zadaća na moru,
- sudjelovanje u akcijama evakuacije i spašavanja u uvjetima prirodnih katastrofa i drugih izvanrednih situacija,
- traganje i spašavanje.
TT značajke broda:
- Klasa: Omiš
- Brodogradilište: Brodogradilište specijalnih objekata Split, Republika Hrvatska
- Istisnina: 269 tona
- Duljina/ širina/ gaz: 43,50 m / 8,00 m / 2,48 m
- Pogon: 2 x Caterpilar 3516C, 2 x 2525 kW
- Brzina: 28 čvorova
- Doplov: 1000 NM pri brzini od 15 čvorova
- Autonomnost: 10 dana
Naoružanje:
- pramčani top Aselsan SMASH MK44, 30 mm
- 2 x strojnica 12,7 mm M2, HB Browning
- 4 x LPRS (Strela, Igla)
Ophodni brod “FAUST VRANČIĆ” ( OB SB-73)

Izgrađen je 1976. u Beogradu pod oznakom PS-12 “Spasilac”. U studenom 1995. ulazi u sastav Flote HRM-a, a od 2008. brod je u sastavu Obalne straže RH.
Namjena broda:
- samostalno ili združeno djelovanje tijekom provedbe tradicionalnih borbenih zadaća na moru,
- operativno izviđanje, zaštita suverenosti, suverenih prava i provedba jurisdikcije RH,
- potpora civilnim institucijama u slučaju prirodnih i tehničko-tehnoloških nesreća,
- traganje i spašavanje.
TT značajke broda:
- Klasa: Spasilac
- Brodogradilište: “Tito” Beograd, Republika Srbija
- Istisnina: 1590 tona
- Duljina/ širina/ gaz: 55,47 m / 12,05 m / 3,88 m
- 2 x Burmeister & Wain (2 x 2170 KS)
- Brzina: 12 čvorova
- Doplov: 6000 NM
- Autonomnost: 15 dana
Naoružanje:
- 2 x top 20/1 mm M71
- 2 x strojnica 12,7 mm M2, HB Browning
Ophodni brod “ANDRIJA MOHOROVIČIĆ” (OB ŠB-72)

Izgrađen je 1971. u Gdansku pod oznakom PH-33 “Moma”. Od siječnja 1994. služi kao školski brod HRM-a, a od 2008. brod je u sastavu Obalne straže RH.
Namjena broda:
- samostalno ili združeno djelovanje tijekom provedbe tradicionalnih borbenih zadaća na moru,
- operativno izviđanje, zaštita suverenosti, suverenih prava i provedba jurisdikcije RH,
- potpora civilnim institucijama u slučaju prirodnih i tehničko-tehnoloških nesreća,
- traganje i spašavanje.
TT značajke broda:
- Klasa: Moma
- Brodogradilište: “Stocznia Polnocna” Gdansk, Republika Poljska
- Istisnina: 1540 tona
- Duljina/ širina/ gaz: 73,30 m / 11,20 m / 3,58 m
- 2 x Zgoda-Sulzer 6TD48
- Brzina: 12 čvorova
- Doplov: 9000 NM pri brzini od 11 čvorova
- Autonomnost: 35 dana
Naoružanje:
- 2 x top 20/1 mm M71
- 3 x strojnica 12,7 mm M2, HB Browning
Pomoćna desantna splav (PDS-713)

Izgrađena je u brodogradilištu “Uljanik” u Puli 1956. godine. U rujnu 1991. stavljena je pod nadzor HV-a. Do 2019. bila je u sastavu Flote HRM-a, kada ulazi u sastav Obalne straže RH.
Namjena broda:
- prevoženje motornih vozila,
- prevoženje naoružanja i vojne opreme,
- prevoženje mornaričko pješačkih postrojbi,
- logistička potpora manjim brodovima,
- prevoženje različitih vrsta tereta.
TT značajke broda:
- Brodogradilište: “Uljanik”, Pula, Republika Hrvatska
- Istisnina: 159 tona
- Duljina/ širina/ gaz: 30,84 m / 14,05 m / 1,10 m
- 2 x dizel motori Isuzu (max 279 kW, trajno 250 kW)
- Brzina: 7,5 čvorova
- Doplov: 650 NM
- Autonomnost: 5 dana
Motorna barkasa “KRASNICA”
Motorna jedrilica ZRINKA | Foto: Arhiva HRMIzgrađena je 1995. u brodogradilištu “Punat” na otoku Krku. Do 2019. bila je u sastavu Flote HRM-a, kada ulazi u sastav Obalne straže RH.
Namjena broda:
- prevoženje naoružanja i vojne opreme,
- prevoženje mornaričko pješačkih postrojbi,
- prevoženje različitih vrsta tereta mase od 4 do 6 tona,
- prevoženje putnika.
TT značajke broda:
- Brodogradilište: “Punat”, otok Krk, Republika Hrvatska
- Istisnina: 57,09 tona
- Duljina/ širina/ gaz: 22,87 m / 5,50 m / 1,73 m
- 2 x 214 kW (MTU 10V 183 AA61)
- Brzina: 11,5 čvorova
- Doplov: 400 NM
- Autonomnost: 7 dana
Motorni gliseri “Ciera 1 i 2″
Izgrađeni su 1998. u Sjedinjenim Američkim Državama. Do 2019. bili su u sastavu Flote HRM-a, kada ulaze u sastav Obalne straže RH.
Namjena broda:
- prevoženje putnika,
- prevoženje VIP gostiju.
TT značajke broda:
- Istisnina: 4 tone
- Duljina/ širina/ gaz: 8,53 m / 3,50 m / 0,91 m1 x dizel YANMAR 6lpa-stzp (188 kw-255 hp)
- Brzina: 22,0 čvora
- Doplov: 200 NM
Motorna jahta “ČISTA VELIKA”
Izgrađena je 1991. u brodogradilištu “Punat” na otoku Krku. Do 2019. bila je u sastavu Flote HRM-a, kada ulazi u sastav Obalne straže RH.
Namjena broda:
- prevoženje VIP gostiju.
TT značajke broda:
- Brodogradilište: “Punat” o. Krk, Republika Hrvatska
- Istisnina: 15 tona
- Duljina/ širina/ gaz: 14,50 m / 4,27 m / 0,98 m
- 2 x dizel (175 kW)
- Brzina: 14 čvorova
- Doplov: 250 NM
- Autonomnost: 3 dana
Motorna jedrilica “ZRINKA”

Izgrađena je 1994. u brodogradilištu “ELAN” u Begunju (Slovenija). Do 2019. bila je u sastavu Flote HRM-a, kada ulazi u sastav Obalne straže RH.
Namjena broda:
- jedrenje,
- prevoženje VIP gostiju.
TT značajke broda:
Tip: Elan 431
Brodogradilište: “Elan” Begunje, Republika Slovenija
Istisnina: 12 tona
Duljina/ širina/ gaz: 13,45 m / 3,80 m / 2,0 m
1 x dizel (50 KS)
Brzina: 8,0 čvorova
Doplov: 80 NM
4 x GB “MODRULJ”

Gumene brodice “MODRULJ” (201/202/203/204) izgrađene su u Puli u brodogradilištu “Olimp Nautika d.o.o.” tijekom 2020. i 2021. i od tada se nalaze u sastavu Obalne straže RH.
Namjena broda:
- zaštita prava i interesa RH na moru,
- traganje i spašavanje,
- nadzor morskog ribarstva
TT značajke broda:
- Broj putnika: 10 za jednodnevnu plovidbu
- Istisnina: 10 tona
- Duljina/ širina/ gaz: 11,66 m / 4,20 m / 0,8 m
- Pogon: 2 x CATERPILLAR C7.1, jet propulzija CASTOLDI JET 284 CT
- Doplov: 250 NM
- Brzina: max 40 čvorova, ekonomična 27 čvorova
- Posada: 2 člana (dočasnik i mornar)