Povijest gašenja požara iz zraka
Povijest gašenja požara iz zraka
OS RH su se prvi put uključile u zadaće gašenja požara zrakoplovnim snagama 1993. godine, kada su se vatrogasci prevozili helikopterima Mi-8 MTV1, dok su se za gašenje požara koristila dva helikoptera Mi-8 iznajmljena od Ruske Federacije.
Pregled nabave tehnike za hrvatske zračne snage:
- 1994. – iznajmljena su dva aviona Canadair CL-215 koji su letjeli sa mješovitim hrvatsko-kanadskim posadama, a šest helikoptera Mi-8 MTV1 osposobljeno je za gašenje požara pomoću uređaja za gašenje požara “Pelikan 2000”
- 1995. – u Italiji su kupljena dva rabljena aviona Canadair CL-215, dok su na sve postojeće helikoptere Mi-8 MTV1 ugrađene instalacije za nošenje “Pelikana 2000”
- 1996. – kupljen je prvi Canadair CL-415, a tri godine kasnije i drugi te je u uporabu uveden uređaj za gašenje “Flory 2600”
- 2000. – kupljen je treći avion Canadair CL-415 i dva aviona Airtractor AT-802A/F
- 2002. – kupljen je četvrti Canadair CL-415, dok su dva Canadaira CL-215 vraćena proizvođaču kao kompenzacija za nove
- 2003. – u okviru Operativnog vatrogasnog zapovjedništva OS RH ustrojavaju se namjenski organizirane snage OS RH (NOS OS RH) za gašenje požara otvorenog prostora iz sastava triju grana OS RH
- 2007. – kupljena su dva aviona Airtractor AT-802 A Fire Boss
- 2008. – kupljena su još tri aviona Airtractor AT-802 A Fire Boss
- 2009. – kupljen je peti, a godinu kasnije i šesti Canadair CL-415
- 2014. – kupljen Airtractor AT-902 Fire Boss, dvosjed