Na HVU održana vježba “Raščlamba parametara suvremenih vojnih operacija”
Vježba “Raščlamba parametara suvremenih vojnih operacija” u kojoj su sudjelovali polaznici 25. naraštaja Intergranske zapovjedno-stožerne izobrazbe i 15. naraštaja Visoke dočasničke izobrazbe završila je u petak, 9. lipnja 2017., na Hrvatskom vojnom učilištu “Dr. Franjo Tuđman”
Cilj vježbe “Raščlamba parametara suvremenih vojnih operacija” bio je osposobiti polaznike 3. razine časničke izobrazbe i 4. razine dočasničke izobrazbe za proces raščlambe parametara združenih suvremenih operacija na studijama slučaja planiranih i provedenih operacija.
Prvi dio vježbe održao se u vojarni „Kovčanje“ u razdoblju od 29. svibnja do 2. lipnja 2017., a proveden je vođenim putem na studiji primjera „Pustinjska oluja“. U drugom dijelu vježbe koji se odvijao od 5. do 9. lipnja 2017., na HVU, polaznici su, prema zadanim parametrima, raščlanjivali operacije iz Domovinskog rata. Izvješćivanje o parametrima operacija provedeno je na kraju svakog dijela vježbe, a završnom izvješćivanju nazočio je i prodekan za vojnu izobrazbu HVU-a, brigadir Miro Čolić.
U sklopu vježbe polaznici su kroz stožerni rad imali zadaću preispitati i procijeniti operativne parametre te njihov doprinos u postizanju ciljeva s naglaskom na dizajnu operacije i naučenim lekcijama. Ovakav metodološki pristup pridonosi stjecanju ukupnih vojnih kompetencija i potpunijem razumijevanju te provedbi procesa planiranja operacija.
Cjelokupnu pripremu vježbe proveli su nastavnici Odsjeka združenih vojnih operacija, Katedre operativnog umijeća Dekanata HVU-a koji su tijekom vježbe i mentorirali polaznike.
Po završetku vježbe izraženo je zadovoljstvo provedenom zadaćom, uloženim trudom, primijenjenim znanjem stečenim tijekom cjelokupne izobrazbe te profesionalnošću, stručnošću i motivacijom koju su pokazali polaznici vježbe.
Također, naglašeno je kako je kvalitetna informatička potpora omogućila komuniciranje polaznika na udaljenim lokacijama i značajno pridonijela ostvarenju ishoda učenja po metodologiji koja je po prvi put provedena u sklopu izobrazbe časnika i dočasnika.